29.11.2023r i 01.12.2023r. odbyły się zawody w minikoszykówkę dziewcząt i chłopców klas IV - VI.
Nasze uczennice spisały się na medal. Pokonały koleżanki z PSP nr 3 - 12:1, wygrały również z dziewczynami z PSP nr 2 - 6:0. Przegrały ze szkołą z Miłoszyc 10:1 i 7:6 ze zwycięską drużyną ze szkoły nr 1 w Jelczu - Laskowicach. Dziewczyny wywalczyły trzecie miejsce.
Chłopcy po bardzo zaciętej rywalizacji musieli uznać wyższość szkół nr. 1,2 i 3 z Jelcza Laskowic i ostatecznie zajęli 4 miejsce w zawodach.
Obie nasze drużyny wykazały się ogromnym zaangażowaniem i poświęceniem.
Dziękujemy uczniom za dostarczenie emocji i życzymy powodzenia w kolejnych zawodach sportowych.
Szkołę reprezentowali: Zuzanna Żebranowicz, Nicola Majda, Julia Danieliszyn, Kamila Tomala, Zofia Żebranowicz, Alicja Lis, Liliana Rak, Justyna Dancewicz, Natalia Krajewska, Paweł Wolewicz - Garcziu, Jakub Kopertowski, Kacper Migocki, Igor Dudek, Ksawery Pawlusek, Dawid Gebas, Franciszek Czerski, Dawid Niciejewski, Jakub Sobolewski i Maciej Surowiak.
12

71gHsxafUQL. AC UF350350 QL80

W tym roku mamy „Kotołajki”! Wszyscy pomożemy bezdomnym kotom z terenu Oławy, Jelcza-Laskowic i okolic.
Bardzo prosimy o aktywny udział w pomocy bezdomniakom.

Dlaczego potrzebują pomocy?
Kociakami zajmują się osoby, którym los tych bezbronnych istot nie jest obojętny. Dzięki ich
działaniom mają szansę na przeżycie, powrót do zdrowia a nawet znalezienie domu.
(Sama jestem szczęśliwą właścicielką pięknego rudzielca, którego matkę i dwoje rodzeństwa
zabiły samochody w pobliżu oławskiego Majstra.)
Każda z tych osób ma pod opieką około 30 kotów. Wstają przed pracą i jeżdżą karmić kociaki.
Wieczorem podobnie. Robią to codziennie, bez wyjątku.
Karmę i pozostałe artykuły kupują z własnych środków, wydają bardzo duże kwoty żeby
nakarmić liczne stada. Nie otrzymują żadnego wsparcia. A wszyscy wiemy, że za chwilę zima…
Potrzeby są ogromne.
Czego potrzebujemy?
Wszystkiego!

A zatem:

-karmy mokrej psiej i kociej – te kotki nie wybrzydzają, liczy się pełny brzuszek,
- karmy suchej kociej i drobnej psiej (takiej dla „małych ras”),
- miseczek na smakołyki,
- podkładów higienicznych,
- mat treningowych,
- pledów, koców, niepotrzebnych ręczników (takich, które w domu są czasami
przekładane z kąta w kąt a przydadzą się do ocieplenia prowizorycznych domków)
- styropianowych prowizorycznych domków (może ktoś akurat takie ma?).

Gdzie można dostarczyć?
Wszystkie produkty można przynosić do szkoły już teraz.Każda pomoc zostanie doceniona przez wychowawców  Do zbiórki zapraszamy także nasze kochane przedszkolaki!
Panel welurowy poduszka 48x48 Kot w czapce Mikolaja


Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom i rodzicom, którzy włączyli się do akcji KASZTANKI DLA HOSPICJUM. Zebrane kasztany zostały dostarczone do organizatora zbiórki we Wrocławiu. Tam zostaną  wymienione na środki finansowe, które będą przekazane na pomoc podopiecznym FUNDACJI WROCŁAWSKIEGO HOSPICJUM DLA DZIECI.
Dziękujemy za wsparcie  !!!
1

W dniach 9 -10 października uczniowie klasy 2 byli na wycieczce w Złotym Stoku. Zwiedzili Kopalnię Złota, wzięli udział w płukaniu złota, odwiedzili muzeum minerałów. Uczestniczyli w strzelaniu z łuku i mini paintbolla Splatmaster. Królem strzelców w łuku został Mateusz Łątka, a najlepszy wynik w Splatmaster miała Luiza Zagrodnik. Wieczorem dzieci płynęły w podziemiach łodzią oraz brały udział w nocnej akcji „ pełne gacie” czyli zwiedzania kopali z latarką i mapą. Dzień drugi był również ciekawy. Spacer dydaktyczny „Wapienniki”, zwiedzanie Sztolni Ochronnej oraz Średniowiecznej Osady Górniczej. Uczniowie uczestniczyli również w pokazie i nauce czerpania papieru oraz lekcji edukacyjnej o sowach.

Wrażeń , emocji i wyzwań nie brakowało, jednak na wycieczce liczy się również dobra atmosfera. W jej budowaniu pomogli nam uczniowie z zaprzyjaźnionej szkoły w Wójcicach.

Taki wyjazd to wspaniała szkoła życia, ale i skarbnica wiedzy na temat odwiedzanych miejsc. Nie na darmo mówi się, że podróże kształcą, warto jeszcze pamiętać, że uczą czerpania radości z życia.

135

2

46

Zapraszamy wszystkie Dzieci i Rodziców do udziału w naszej szkolnej akcji charytatywnej „Kasztanki dla Hospicjum”

Jak możecie pomóc? To proste!!!
Wystarczy zbierać kasztany (np. podczas rodzinnego spaceru czy wyjść z kolegami), które teraz obficie spadają z drzew. Pakujemy je w papierowe torby lub kartony, gdyż chłoną wilgoć. Kasztany można przekazywać do wyznaczonego do tego miejsca na parterze budynku szkoły przy szkolnym automacie
Dlaczego kasztany?
Bo z Waszą pomocą zamienimy je w środki na wsparcie dla hospicjum, gdzie troskliwa opieka dociera do tych, którzy jej najbardziej potrzebują.
zbierajcie kasztany wszędzie, gdzie tylko możecie!
wspólnie możemy uczynić naszą szkołę miejscem, gdzie dobroć i empatia są równie ważne jak nauka
zbierajcie kasztany i dołączcie do tej szlachetnej inicjatywy

Akcja trwa do 25.10.2023 r.

 Screenshot 20231009 232847 Facebook

Wrocław 2023-10-09

Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele i Rodzice!

W związku z zapytaniami i wątpliwościami dotyczącymi prac domowych zadawanych uczniom i ich oceniania oraz zasad poprawiania przez uczniów niesatysfakcjonujących ocen informuję, że:
1. Kwestie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy
w szkołach publicznych regulują:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 373 z późn. zm.)
2. Formy pracy uczniów i zasady ich oceniania określa statut szkoły. Jest on uchwalany przez Radę Szkoły (społeczny organ szkoły złożony w równych częściach przez nauczycieli, uczniów i rodziców), a w przypadku jej braku przez Radę Pedagogiczną.
3. Zadawanie i ocenianie prac domowych przez nauczycieli jest legalne. Zgodne z przepisami prawa oświatowego szkoły w swoich statutach szczegółowo regulują kwestie zadawania i oceniania prac domowych. Określają także sposób i termin poprawiania ocen niesatysfakcjonujących uczniów (w tym zwłaszcza ocen niedostatecznych), liczbę podejść do poprawy i wagę nowej oceny.
4. W opinii Rzecznika Praw Dziecka wyrażonej w dniu 8 stycznia 2020 r. praca domowa pełni ważne funkcje dydaktyczne, utrwala wiadomości zdobyte podczas zajęć w szkole, rozwija inicjatywę ucznia, kształci samodzielność myślenia i działania. To trafna opinia, wszak - jak mawiali starożytni Rzymianie - repetitio est mater studiorum - powtarzanie jest matką wiedzy. Rzecz jasna zadawanie prac domowych powinno być celowe, przemyślane i dostosowane
do indywidualnych potrzeb ucznia. Prace domowe nie mogą nadmiernie obciążać ucznia, który po zajęciach dydaktycznych w szkole powinien mieć czas na odpoczynek, zabawę, uczestnictwo w życiu rodzinnym, spotkania
z rówieśnikami, a także rozwijanie własnych zainteresowań.
4. To nauczyciel w sposób najbardziej wiarygodny i kompetentny może ocenić indywidualne potrzeby swojego ucznia. W przypadku odczucia, że uczeń jest przeciążony pracami domowymi można zgłosić problem nauczycielowi danego przedmiotu, w dalszej kolejności wychowawcy i dyrektorowi szkoły, który sprawuje w szkole nadzór pedagogiczny. Nie ma takiego problemu, którego nie dałoby się rozwiązać we wspólnocie szkolnej w spokojnej, merytorycznej rozmowie.
5. Roztropnie zadawane prace domowe dobrze służą rozwojowi ucznia. Uczą też obowiązkowości i odpowiedzialności. To ważne, bo misją szkoły jest nie tylko uczyć, ale i wychowywać młode pokolenie. Traktując uczniów z szacunkiem
i serdecznie warto nakładać obowiązki i wysoko trzymać porzeczkę wymagań. Takie przecież będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie.

Z poważaniem pozostaję
Roman Kowalczyk
Dolnośląski Kurator Oświaty

 

E-dziennik

baner vulcan 1

BIP

bip logo

Zmysłogród

zmyslogrod logo

Go to top
Template by JoomlaShine